A Duo Gladii vármegyés folyóirat Új Bábel felé című rovatát hanyatló világunk nem percnyi fontosságú aktuális kérdéseinek szenteljük. E rovatban 2020. decemberében két írás is megjelenik. A rovat bevezető írása a múlt és jövő viszonylatrendszerének tükrében próbálja felvázolni az utunkat. A második írás a Lengyelországban kialakult helyzetről és az abortusz kérdésköréről szól. Alább a két cikkből teszünk közzé egy-egy részletet.
Titusz: Nekünk lett igazunk. Gondolatok az elmúlt és az előttünk álló tíz év kapcsán
(részlet)
Europe in 2029 címen futottam bele a YouTube-on egy videóba, amiről először nem jutott eszembe, miért annyira ismerős. Később jött a felismerés, hogy ezt még 2009-ben vágta össze egy vármegyés, főként Az ember gyermeke című sci-fi vágóképeiből, amit azóta már számtalanszor törölt a YouTube, mégis újra és újra feltölti valaki.
A videó dióhéjban arról szól, hogy 2029-re Nyugat-Európa a vallási-, etnikai- és politikai konfliktusok miatt polgárháborúba süllyed, és fehér emberek milliói indulnak meg Kelet-Közép-Európa felé, ahol a nacionalista vezetés miatt még funkcionáló államok vannak.
Aki rendszeresen olvasta a CIA évkönyveket és demográfiai adatokat, annak már 2009-ben sem volt ez meglepő. Már akkoriban megjelent ezekben a nyilvános hírszerzési jelentésekben a legrosszabb európai forgatókönyvek között a nyugat-európai etnikai konfliktusok kirobbanásának lehetősége, és a gazdasági motor áttolódása Kelet-Közép-Európába. Nyilván akkoriban az ilyen felvetések miatt még őrültnek nézték az embert, mára azonban, 2029 felé félúton, amikor minden hétre jut egy lefejezés vagy robbantás, amikor városokat gyújt fel az antifa mozgalom, már korántsem tűnik olyan valóságtól elrugaszkodottnak ez a sötét jövőkép. Végül csak kiderült, hogy nekünk volt igazunk.
[…]
Kitty Miller: Életvédők és önérdekvédők – Pro-life és „Női sztrájk” Lengyelországban
(részlet)
[…]
A szabályozás heves reakciókat váltott ki a lengyel baloldalon, a tiltakozók megkérdőjelezték az Alkotmánybíróság függetlenségét, legitimitását, mivel több alkotmánybírót a kormányzó Jog és Igazságosság párt nevezett ki. Igazodva a nemzetközi trendekhez, a lengyel baloldal a ’90-es évektől fogva az előző abortuszszabályozás enyhítéséért, liberalizálásáért küzdött, sikertelenül, mivel a többségében katolikus országban nem talált társadalmi támogatottságra. Az idei szabályozásnál viszont talált mozgósítható baloldali tömeget. Az abortusztörvény inkább csak ürügy volt számukra, mivel a lengyel baloldal jó ideje vert helyzetben van, most egyfajta revánsot vehettek, újra tömeget tudtak utcára vinni, akik a fizikai agressziótól sem riadtak vissza.
Az első tüntetések október 25-én voltak, a demonstrálók (főleg 20-as és 30-as korosztály tagjai, tinédzserek és diákok) tiltakoztak több lengyel városban. Az első demonstrációk után Poznańban betörtek a katedrálisba, a szentmisét megzavarták, II. János Pál pápa szobrát pedig megrongálták. Krakkóban II. János Pál pápa egykori érseki lakhelyénél, a Franciszkańska utcában gyülekeztek a tiltakozók. Ezek a tüntetések a korábbiaktól sokkal vadabbak, erőszakosabbak voltak, kimondottan egyházellenes, olykor pápaellenes hangvétellel: a templomok kifejezett célponttá váltak. A rongálás, graffitizés, misék megzavarása több városban is megtörtént. Számos közéleti szereplő ezt jó tiltakozási formának nevezte, Krakkó baloldali polgármestere pedig elrendelte, hogy a városi őrség tagjai ne védjék meg az egyházi épületeket. A legsúlyosabb esetek között volt két pap megverése és egy templomvédő aktivista megkéselése. Ezzel egy időben a katolikus közösségek is aktivizálták magukat, és elkezdték megszervezni a templomaik védelmét. Életvédők, politikai mozgalmak tagjai és fociszurkolók segítségével önkéntesek álltak a templomok előtt, védve a szentmiséket a félbeszakítástól, az épületeket a rongálástól, imádkozva és tűrve a tüntetők szidalmait.
Október 28-án baloldali politikusok kérték híveiket, hogy ne az egyházi épületeknél gyülekezzenek. Rájöttek, hogy akcióik csak a katolikus ellenállást fogják erősíteni. Érdekesség, hogy aznap abortuszpárti tüntetők a krakkói érseki palotával szemben molinót feszítettek ki „A sátán háza” szöveggel. Ugyanezen a napon nyugalmazott tábornokok kérték a kormányt, hogy állítsák vissza az előző szabályozást, hogy az ország elkerülje az esetleges vérontást. Ezt követően október 30-án voltak a legnagyobb tüntetések a nagyobb városokban. A legnagyobb Varsóban volt, becslések szerint 80.000 – 100.000 ember vett részt rajta.
A tüntetések főszervezője, a „Női sztrájk” nevű szerveződés, nagyon hamar létrehozott egy konzultatív tanács nevű szervezetet, amely követeli az abortuszok teljes legalizálását, az LMBTQP mozgalmat támogató politikai intézkedéseket, a kormány leváltását, az állam és egyház további szétválasztását, a teljesen szekuláris államot, új környezeti politikát, továbbá az állatok jogainak védelmét. A csendes többség ezt továbbra sem támogatja, azonban a tüntetők nagyon hangosak, erőszakosak, és gazdag forrásokkal rendelkeznek…
[…]
(Duo Gladii – Szent Korona Rádió)
A teljes írások a Duo Gladii decemberi számában érhetők el.
Az első számot november 30-ig lehet megrendelni.
Duo Gladii: A nemes jellemről, a feudalizmusról és a Miles Christiről
Egy harcos gondolatai és az alapítás eszmeiségéről a Duo Gladii decemberi számában
Csapás a modern világra – Indul a Duo Gladii, a szellemi ellenállás havilapja