Dátum betöltése...
Nap betöltése...
Időjárás betöltése...

Úton a rabszolgaság felé: a konyhakertek betiltását követeli a Világgazdasági Fórum

Tönkreteszi a bolygót az otthon termesztett élelmiszerek karbonlábnyoma a Világgazdasági Fórum (WEF) egyik tanulmánya szerint, ezért a szervezet most azt követeli, hogy a kormányok tiltsák meg az embereknek, hogy a saját kertjükben zöldséget, gyümölcsöt termesszenek, hogy így mentsék meg a bolygót a globális felmelegedéstől – hívja fel a figyelmet a Slay News hírportál.

Kövesd Telegram csatornánkat
Folyamatosan frissítjük a közel-keleti háború híreivel és az orosz-ukrán konfliktus rövid híreivel is

A „kutatás” rámutatott, hogy a „kertből az asztalra” való gyakorlat sokkal nagyobb karbonlábnyomot okoz, mint a hagyományos mezőgazdasági gyakorlatok, például a vidéki gazdaságok. A WEF által a Michigani Egyetemen finanszírozott tudósok kutatási eredményeit a Nature Cities című folyóiratban tették közzé.

A tanulmányban különböző típusú városi gazdaságokat vizsgáltak, hogy kiderítsék, mennyi szén-dioxid (CO2) keletkezik az élelmiszer-termelés során, írja a V4NA nemzetközi hírügynökség nyomán a Magyar Nemzet.

A tanulmány szerint átlagosan egy adag hagyományos gazdaságból származó élelmiszer 0,07 kilogramm (kg) CO2-t termel. A WEF által finanszírozott kutatók azonban azt állítják, hogy az egyes városi kertek esetében a környezetre gyakorolt hatás majdnem ötször nagyobb, 0,34 kg/adag. A tanulmányhoz 73 városi mezőgazdasági helyszínt vontak be a világ minden tájáról, és három kategóriába sorolták ezeket: magán- vagy családi kertek, beleértve a kis parcellákat; kollektív kertek, például közösségi kertek; és nagyobb, kereskedelmi célú városi gazdaságok.

A tanulmány vezető szerzője, Jake Hawes elmondta:

“Az általunk vizsgált városi mezőgazdasági területek szén-dioxid-kibocsátásának legjelentősebb hozzájárulója az élelmiszer-termesztéshez használt infrastruktúra volt, az emelt ágyásoktól a kerti fészereken át az utakig, ezeknek az építményeknek a megépítésébe sok szén-dioxidot fektettek be.”

A „kutatók” más olyan tényezőket is találtak, amelyek állításuk szerint „veszélyesek” az éghajlatra a konyhakertek esetén, például a rosszul kezelt komposzt.

Ráadásul az adataik szerint a kertek „karbonlábnyomának” kétharmadát maga a kert hozza létre.

A „kutatók” szerint egyébként az sem elég környezetbarát, ha valaki szobanövényeket nevel otthon. Mint elmondták, a növényeket szállító teherautók, a műanyag cserepek és a szintetikus műtrágyák szén-dioxid-kibocsátása mind-mind hozzájárul a globális felmelegedéshez.

(Magyar Jelen nyomán Szent Korona Rádió)

Mi köze a szén-dioxidnak a felmelegedéshez? Segítünk: semmi

 

Történelmi pillanat Párizsban; A HVIM ifjúsági táborának második napja, Cigány holokauszt miatt kelt ki magából a tiszás képviselő

p style=”text-align: justify;”>A Szent Korona Rádió weboldalán csak a legfontosabb ...

Hírek

2026. 08. 10.

buzeráns pedofil

Bécsi pedofilt menteget a magyarországi balliberális sajtó

A vadliberális Nyugat pedofília-elfogadtató tendenciája hazánkba is begyűrűzik. Ennek jelei ...

LMBTQP

2026. 08. 10.

Baka András az új köztársasági elnök, Új elnök és merényletek Kolumbiában, Elindult a HVIM Ifjúsági Tábora

A Szent Korona Rádió weboldalán csak a legfontosabb és legbővebb ...

Hírek

2026. 08. 10.

Rongyos Gárda

Rongyos Gárda Emléktúra – Lépj te is a hősök nyomába szeptember 5-én!

Huszonegyedik alkalommal szervezi meg a Rongyos Gárda Emléktúrát a HVIM ...

64

2026. 08. 8.

Telegram posztjaink (2026.08.07.)

Katonai bázist épít Donald Trump „Béketanácsa” Gázában; veszélyben a kárpátaljai magyar iskolák; erősödik a kivándorlás Izraelből, egyre több zsidó távozik

A Szent Korona Rádió weboldalán csak a legfontosabb és legbővebb ...

Hírek

2026. 08. 7.

izraeli katonák

Halva szülte meg gyermekét a ciszjordániai nő, mert az izraeli katonák feltartóztatták a mentőautót

Hiába próbálták megmenteni a palesztin mentősök a 28 éves eszméletlen ...

Közel-Kelet

2026. 08. 7.