csütörtök, június 11, 2026
13 C
Budapest
Rock
Kalapács és az Akusztika - Fagyott világ
Klasszikus
Marin Marais - Marche Tartare, IV.55

12 percet veszíthetünk az életünkből minden elfogyasztott kólával

„Az emberi egészség javítása érdekében az étrend megváltoztatásának sürgőssége egyértelmű”. Egy vizsgálat során nem csak azt erősítették meg a kutatók, hogy káros egy-egy élelmiszer, hanem azt is, hogy mennyire. Például hány perccel rövidíti az életünket a kóla.

Kövesd Telegram csatornánkat!
Folyamatosan frissítjük a közel-keleti háború híreivel
és az orosz-ukrán konfliktus rövid híreivel is 

Amerikai tudósok azt vizsgálták, hogy bizonyos feldolgozott élelmiszerek mennyi időt vesznek el az életünkből.

Az aggasztó statisztikát a Michigani Egyetem által végzett tanulmányban találták, amelyből – a brit Metro által közölt összeállítás szerint – többek között kiderült, hogy minden alkalommal, amikor egy doboz vagy pohár kóláért nyúlunk, 12 percet veszíthetünk, vagyis konkrétan rövidíti az életünket a kóla.

Azt eddig is tudtuk, hogy az ultrafeldolgozott (angol rövidítéssel UHT) élelmiszerek – amelyek olyan összetevőket tartalmaznak, mint a mesterséges színezékek és aromák, tartósítószerek és emulgeálószerek – veszélyesek lehetnek, ha nem mértékkel fogyasztjuk őket.

Most azonban már azt is számszerűsítették, hogy milyen károsak a népszerű UHT élelmiszerek.

A sort a hot dog vezeti, amelyből egyetlen darab 36 percet vehet el az életünkből – és ha kólát is iszunk hozzá, akkor további 12 percet.

Ennél egy fokkal kevésbé veszélyes a sajtburger, ami kilenc percünkbe kerülhet.

A kutatás azonban nem csak rossz hírekkel szolgált, mivel a tudósok azt is megállapították, hogy bizonyos halfajták fogyasztása 28 perccel hosszabb életet biztosíthat.

A tanulmányt vezető Dr. Olivier Jolliet elmondta:

„Az emberi egészség javítása érdekében az étrend megváltoztatásának sürgőssége egyértelmű”.

A jó hír az, hogy nem szükségesek drámai étrendi változtatások, már

„a kis, célzott helyettesítések megvalósítható és hatékony stratégiát kínálnak jelentős egészségügyi és környezeti előnyök elérésére”

– írják a tanulmányt jegyző tudósok.

Korlátozzák az energiaitalok eladását a fiataloknak

Szív- és cukorbetegséget okoznak a vegán ételek!

Nem konteó: Mérgező lehet a műanyag edényben melegített étel

(ATV nyomán Szent Korona Rádió)

Legfrissebb

Kategóriák

Újabb értékes filozófiai mű jelent meg magyar nyelven: Jean Hani – A fekete szűz

Jean Hani francia filozófus és tradicionalista író, valamint az...

HVIM: A Trianon Felvonulás beteljesítette küldetését

A HVIM – Magyar Ellenállás szervezésében 2001 óta minden...

Ott folytatják, ahol a Fidesz abbahagyta – A Tisza is kiszolgálja Izraelt

Az erős és stabil magyar–izraeli kapcsolat mélyen gyökerezik Magyarország...

Védett állat vs. védett növény: Kitiltották a zsidó szervezeteket a római Pride-ról

A római Pride szervezői a palesztinokkal vállalt szolidaritás nevében...

Kapcsolódó cikkek

Rock
Kalapács és az Akusztika - Fagyott világ
Klasszikus
Marin Marais - Marche Tartare, IV.55