csütörtök, november 21, 2024
3.4 C
Budapest
Rock
Kalapács és az Akusztika - Fagyott világ
Klasszikus
Marin Marais - Marche Tartare, IV.55

Tíz év múlva már teljesen egybe fog olvadni a valóság a számítógépes szimulációval?

A Sony bemutatta koncepcióját arról az általuk elképzelt jövőbeli világról, ahol a valóságot szinte már teljesen kizárnák, és az emberek teljesen egy modern számítógép által generált világban élnének.

Kövesd Telegram csatornánkat
Folyamatosan frissítjük a közel-keleti háború híreivel és az orosz-ukrán konfliktus rövid híreivel is

“Nézzünk szembe vele: beléptünk a média konvergenciájának időszakába, ami a tartalom áramlását különböző médiacsatornákon majdhogynem elkerülhetetlenné teszi. Az elmozdulás a filmek esetében a digitális effektusok irányába és a videójátékok grafikájának minőségi javulása azt jelenti, hogy sokkal realisztikusabbá válik az előállítás költségeit csökkenteni a tartalom megosztásával a médiumok között. A modern szórakoztatóipari struktúra minden elemének tervezése ezen az egyetlen ötleten alapul – a szórakoztatóipari franchise-ok megalkotása és terjesztése.” – mondta Henry Jenkins professzor a modern média működésével kapcsolatban, amelynek szerinte legfontosabb jellemzője az úgynevezett transzmédia történetmesélés megjelenése, azaz az a jelenség, mikor egy történetet, például a Csillagok Háborúját, már nem csak a moziban láthatjuk, hanem a karakterek megjelennek a legkülönbözőbb platformokon, videójátékokban, sorozatokban, könyvekben.

A professzor amellett érvelt, hogy a transzmédia jó dolog: ha egy képzelt világ elég érdekesen van kitalálva és beszippantja a közönséget, akkor érdemes minél többet mutatni belőle,

de csak akkor, ha minden új platformon való megjelenés valami pluszt ad a történethez.

Jenkins szavai mintha a mai valóságról szólnának, mikor a tartalomfogyasztás a régi, lineáris mód helyett már jócskán multiplatformos szórakozássá vált, de valójában az előbb idézett publikációja több mint húsz évvel ezelőtt, 2003-ban jelent meg. A transzmédia kora pedig még mindig nem bontakozott ki egészen, legalábbis bőven van még helye a fejlődésnek a szórakoztatóipari szereplők szerint. Egyike ezeknek a Sony, ami a világ vezető médiakonglomerátumaként pontos rálátással bír arra, hogyan is alakulnak a felhasználói szokások és igények akár a tartalomfogyasztás, akár a tartalomgyártás terén.

A cég elképzelése szerint a világ tíz év múlva valójában nem fog nagyon máshogy kinézni, mint ma, de a most még gyerekcipőben járó technológiák és ma is jelenlévő, de még talán nem annyira népszerű eszközök észrevétlenül annyira beépülnek az emberek mindennapjaiba, hogy a használatuk tökéletesen természetessé válik. Avatár formájában találkozni az ismerőseinkkel? XR-szemüvegben dolgozni a kollégákkal, akik a világ másik felén élnek és mégis teljes életnagyságban tűnhetnek fel mellettünk a közös projekt erejéig? Úgy sétálni az utcán, hogy az közben átalakul valamilyen fantáziavilággá a virtuális valóságnak köszönhetően? Ezek a lehetőségek most is rendelkezésre állnak, a technológia már többé-kevésbé megérett rá, de azért a felvázolt szituációk még kevésbé számítanak hétköznapinak.

“Tíz év múlva egy többrétegű világban élünk majd, ahol a fizikai és virtuális valóságok határok nélkül olvadnak egymásba.”

– jósolja a Sony.

Ebben a jövőben a cég legfontosabb célját a Kando megteremtése jelenti, ami egy speciális japán hozzáállást takar – ez főként az alkotás öröméről és a mély benyomások létrehozásáról szól. A Kando világában a tartalomgyártók számára az alkotás “korlátok nélküli élmény lesz, a tér és idő megszorításainak túllépésével”, ehhez persze elengedhetetlen a megfelelő digitális eszközök használata. A Sony a Creative Entertainment Vision koncepcióban nem valós termékprototípusokat mutat be ugyan, vagyis arra nem számíthatunk, hogy a futurisztikus kontrollert vagy az XR-szemüveget nemsokára már meg is vásárolhatjuk, de szemlélteti, hogy milyen irányt vehetnek a fejlesztések és hogyan használhatjuk majd őket a szórakoztatás (vagy munka) területén.

Természetkímélő élet helyett mesterségesen manipulálnák a légkört a felmelegedés csökkentéséért

A mesterséges intelligencia egyik “ősatyja” annak veszélyeire hívja fel a figyelmet

(Raketa.hu nyomán Szent Korona Rádió)

Legfrissebb

Elrabolhattak egy csecsemőt egy bécsi kórház újszülött osztályáról, nagy erőkkel nyomoz a rendőrség

Elraboltak egy alig néhány napos az a csecsemőt, egy bécsi...

Egy nap alatt 30 ezer „Trump-menekült” jelentkezett be egy olasz faluba

Úgy tűnik, az amerikai liberálisok a poklok poklát kénytelenek...

Kezdődik: nem férnek össze a buzeránsok és a zsidók a migránsokkal

Nem kellett jósnak lennie senkinek ahhoz, hogy rájöjjön, miszerint...

A vadászat valódi szellemisége, avagy túl a természet szeretetén – Baranyi Tibor Imre (I.rész)

Baranyi Tibor Imre: Hagyomány és magyarság című művének részletében...

Az IDF volt vezérkari főnöke szerint a háborús terv megbukott

Az IDF volt vezérkari főnöke szerint valami nagyon félrement....

Kategóriák

Egy nap alatt 30 ezer „Trump-menekült” jelentkezett be egy olasz faluba

Úgy tűnik, az amerikai liberálisok a poklok poklát kénytelenek...

Kezdődik: nem férnek össze a buzeránsok és a zsidók a migránsokkal

Nem kellett jósnak lennie senkinek ahhoz, hogy rájöjjön, miszerint...

A vadászat valódi szellemisége, avagy túl a természet szeretetén – Baranyi Tibor Imre (I.rész)

Baranyi Tibor Imre: Hagyomány és magyarság című művének részletében...

Az IDF volt vezérkari főnöke szerint a háborús terv megbukott

Az IDF volt vezérkari főnöke szerint valami nagyon félrement....

Izrael segítségével lopják bandák a humanitárius segélyeket Gázában?

Nem elég, hogy alig enged be Gázába humanitárius segélyszállítmányokat...

Felmentették a Magyar Önvédelmi Mozgalom vezetőit

A Váci Járásbíróság felmentette László Attilát és Bartal Andrást,...

Nemzetközi elfogatóparancs lépett életbe: végre felelősségre vonhatják Netanjahut a népirtásért?

Elfogatóparancs lépett életbe a hágai Nemzetközi Büntetőbíróság (ICC) által...

Kapcsolódó cikkek

Rock
Kalapács és az Akusztika - Fagyott világ
Klasszikus
Marin Marais - Marche Tartare, IV.55