Közel 890 millió dollár veszteséget hozott a Walt Disney Co. utolsó nyolc stúdiófilmje. Ezek az arányok jól mutatják hogy a többségi társadalomnak nincs igénye az LMBTQP érzékenyítő és fehérellenes filmekre.
Exkluzív anyagok, mémek, rövid hírek, amiket nem feltétlenül rakunk ki a weboldalunkra…
A Valliant Renegade néven ismert YouTube box office elemző nemrégiben egy videóban fejtette ki a céggel kapcsolatos gondolatait. Úgy véli, annak ellenére, hogy a média sikerként tüntette fel, számos Disney nagyjátékfilm veszteséges vagy nullszaldós lett.
Veszteséges volt a Fekete párduc: Vakanda, légy áldott (2022), a Thor: Szerelem és mennydörgés (2022), A Hangya és a Darázs: Kvantumánia (2023) és A galaxis őrzői: 3. rész (2023) is.
Nem sok jóval kecsegtet A kis hableány (2023) és az Elemi (2023) című filmek sem, amelyeket még vetítenek a mozik.
Nem túl lelkesítő az sem, hogy a pénteken bemutatásra kerülő új Indiana Jonest a cannes-i premierje után a szakértők többségében negatív kritikákkal illette.
A Valliant Renegade elemzésből kimaradt az Avatar: A víz útja (2023), mivel azt a James Cameron-féle Lightstorm Entertainment finanszírozta, még azelőtt, hogy a Disney felvásárolta volna a 20th Century Foxot.
A Valliant Renegade becslése szerint a Disney nagyságrendileg 1 milliárd dollárnyi bevételtől eshet el, mert a fent említett filmek felkerültek a Disney+-ra.
A vállalat példátlan pénzügyi válsággal néz szembe, Bob Iger vezérigazgató 5,5 milliárd dolláros kiadáscsökkentést kísérel meg, ennek következtében 7000 dolgozót bocsátottak el világszerte.
Az elbocsátásokra azért volt szükség, mert a cég részvényei 2022-ben 44 százalékot zuhantak, így az elmúlt öt évtized legrosszabb éve lett.
A Disney pénzügyi nehézségei annak is köszönhető, hogy
a vállalat kiáll a transzneműség, a kritikai fajelméletet és a woke-ideológia mellett.
Ezt mutatja azon döntésük is, mely szerint a legújabb Star Wars: The Acolyte (2024) című sorozatuk egyik főbb szerepére egy transznemű színésznőt, Abigail Thorn-t választották.
A Pixar Elemijében pedig, amely a Pixar történetének legrosszabb nyitófilmje volt, a stúdió első „nem bináris” karakterét mutatta be.
(Origo.hu nyomán Szent Korona Rádió)