Túrával emlékeztek meg Kőszegen a Szent Korona menekítéséről

Hetvenkét évvel ezelőtt indult el harminchárom éves száműzetésére a magyarok egyik legfontosabb ereklyéje, államiságunk jelképe, a Szent Korona.

A HVIM évről-évre megemlékezik a kőszegi Kálvária-hegy lábánál lévő bunker bejárata előtt, ahol a magyarság legősibb szimbólumát kilenc napig őrizték, mielőtt átlépte az országhatárt.

1490614702909 (clicks: 6)

A megemlékezés felszólalója Barcsa-Turner Gábor, a HVIM társvezetője volt, aki kiemelte, hogy a HVIM egyik legrégebbi rendezvényéről van szó, 13 éve minden évben megemlékeznek a bunkernél. Nemcsak a Szent Koronának, hanem az utolsó legitim magyar kormánynak is menedéket adott ez a hely – folytatta.

A Szent Koronát önmagunkban is menekítenünk kell, életprogrammá kell tenni a valódi jobboldaliságot, amit magunkban és a külvilágban is meg kell valósítani. A hungarustudatot, ami a magyar birodalmiság alapja, pedig újra fel kell éleszteni a Kárpát-medencében, hogy Magyarországhoz jó legyen tartozni, hogy a magyarság büszke nemzet lehessen – fejtette ki Barcsa-Turner.

1490613165596 (clicks: 4)

A beszéd után az emlékezők elhelyezték koszorújukat az őrzési hely bejáratánál, majd a közel száz fős csapatunk közös kirándulásra indult a Kőszegi-hegységbe.

Első utunk a Kálvária-hegyen álló golyólőtte Trianoni kereszthez vezetett, ahol főhajtással tisztelegtünk a névtelen hősök, valamint az Újvidéken vértanú halált halt vitéz dr. Nagy Miklós egykori polgármester emléke előtt. Incze Béla, a HVIM alelnöke pedig elhelyezte mozgalmunk koszorúját.

1490614410081 (clicks: 3)

Az erdőben keskeny ösvényeken haladva értünk el következő állomásunkhoz, a hegység talán legkedveltebb kirándulóhelyéhez, a Hétforráshoz.

1490614654803 (clicks: 19)

Kis pihenő után az Óház kilátó felé vettük az irányt, ahonnan páratlan kilátás nyílt Kőszeg városára és az Alpok vonulataira.

1490614861779 (clicks: 14)

Itt vehette át a körülbelül 70 résztvevő a Hadak Útján Túrasorozat ezen emléklapját is. Utolsó úticélunk a Szálasi-bunker volt, melynek közelében mély kráter árulkodik a bunker bejáratának berobbantásáról.

Innen már a belváros felé igyekeztünk, hogy időben visszaérjünk Répcelakra, ahol RPG, Romatikus Erőszak, valamint Mobolizmo koncertek vártak ránk.

Talán mindannyiunk nevében mondhatom, hogy idén is feltöltődve, élményekben gazdagon térhettünk haza országunk különböző pontjaiba és a hagyományokhoz hűen jövő márciusban ugyanitt találkozunk egymással.

(Mi Magunk – Szent Korona Rádió)