Gondolatok a hazai és nemzetközi média működéséről

will-i-am02

Sokszor hivatkoznak arra, a szolgáltatókat védve, hogy egy gagyi műsort, egy hallgathatatlan zenét azért adnak, mert igény van rá. Csakhogy az igényeket nem szolgálni, hanem emelni kell. És aki mégsem ezt az elvet követi, az nemhogy arra nem érdemes, hogy megvédjük, de arra sem, hogy egy közösségnek szolgáltatást nyújtson.

- Jellemző kortünet, és sokat elárul az emberek tudati tompaságáról, hogy még olyan nyíltan aljas RTL-es műsorok készítőiről és szereplőiről is, mint a „valóvilág”, az „éjjelnappalbudapest” vagy a „csillagszületik”, képesek tételezni a segítő, kedveskedő, érdekeinket és ízlésünket szem előtt tartó jó szándékot.

- A 444.hu nevű, indexhez közeli, külföldi titkosszolgálatok által pénzelt szennyoldal címe mélységesen destruktív tartalma és szörnyen ízléstelen stílusa miatt minden túlzás nélkül lehetne 666.hu is.

- Sokan azért olvasnak egy hírportált, mert mások is azt olvassák. Hova lett az emberek minőségi szemlélete? És hova lett az aktivitás, a tenni akarás, ami a vírusként terjedő tévedéseket korrigálná, és végre helyes gondolatokat közölne a nagyközönséggel?

- A szólás-, sajtó- és internetszabadságra való megállás nélküli buzgó hivatkozásban az az álszent, hogy általában mindenre eszükbe jut használni, kivéve arra, amire kellene: az igazság képviseletére.

- Nem lenne baj a szólásszabadsággal, ha mindenki igazat mondana. Csakhogy a tapasztalat azt mutatja, hogy soha nem terjengett az emberek közt annyi tévedés és hazugság, mint éppen ma.

- A sportcsatornákat arra találták ki, hogy a férfiak, amíg a meccset nézik, addig se foglalkozzanak az állam, a vallás ügyeivel, még kevésbé saját jellemük megismerésével. A sport, pláne a sportnézés ezért igen távol áll a valódi férfiasságtól, amely a labdajátékokra való lázas fogadás helyett a határhelyzetek és kihívások felkeresésével ébreszthető fel.

- A nagyobb közönségre befolyással lévő újságoknak, tévécsatornáknak, divatcégeknek van egy okkult ütemterve, amihez szigorúan tartják magukat. Ez az ember valódi természetétől idegen aberrációk népszerűsítésével kapcsolatos. Ilyen volt nemrégiben az az eset, amikor az „eurovíziós dalfesztivált” egy transzvesztitával nyerették meg. 2014 ugyanis többek közt a homoszexualitás erőltetett reflektorfénybe állításáról szólt, hogy nagyobb elfogadással bírjanak a köztudatban. Ezzel a szálakat a háttérből rejtetten mozgatók tovább bővíthették a téves gondolatok és hamis tekintélyek csarnokát.

- Vajon Ferenc pápát nem zavarja, hogy személye és sokszor megbotránkoztató szereplése éppen az ő hivatásának lényegét tagadó megrögzött ateisták körében a legnépszerűbb?

- Egyszer egy politikai szereplő azt mondta, hogy a TV2 és az RTL székházát porig kellene rombolni, helyét pedig sóval beszórni. Rosszul mondta. Csak alávaló vezetőivel és hitvány alkalmazottaival kellene így bánni.

- Sokan úgy gondolták, hogy a „barátokköztöt” nem lehet alulmúlni. Az „éjjelnappalbudapest” erre rácáfolt. Az operatőr rángatózó, folyamatosan közelítő-távolító felvételeivel azt az érzést kelti, mintha egy részeg vagy egy drogos lenne tanúja az eseményeknek. A sorozat emberalatti története mellett mi mást célozhat ez a – stabilitást a nézőtől megvonó – módszer is, ha nem a társadalom minél gyorsabb ütemű züllesztését? Nem szabad elfelejteni, hogy a történet mellett a film felvételének módja is komoly üzenetet hordoz a néző számára.

- Sokszor hivatkoznak arra, a szolgáltatókat védve, hogy egy gagyi műsort, egy hallgathatatlan zenét azért adnak, vagy egy rossz terméket azért gyártanak, mert igény van rá. Csakhogy az igényeket nem szolgálni, hanem emelni kell. És aki mégsem ezt az elvet követi, az nemhogy arra nem érdemes, hogy megvédjük, de arra sem, hogy egy közösségnek szolgáltatást nyújtson.

- A videoklipek egyre nyíltabban élnek sátánista és/vagy szabadkőműves szimbólumokkal, deviáns viselkedésmódok bemutatásával. Ezek terjesztése ellen nem csak az egyház, nem csak a kormány nem tesz semmit, de általánossá válásuk miatt még az a néhány magát józan gondolkodónak tartó ember sem látja annyira veszélyesnek, mint amilyen valójában. A videoklipek, egy-két másodpercig tartó képek gyors váltakoztatása révén, tudatalatti üzenetekkel bombázzák a nézőket, akik aztán (kellő mennyiségű videó megnézése után) életüket az itt sugallt sötét elvek szerint kezdik berendezni.

félszemű

Bizonyos szentiratok szerint a „Szemfényvesztő félszemű lesz, és amit magával hoz, és mennynek fog nevezni, valójában pokol lesz.” Talán nem csak véletlen egybeesés.

- A magyar filmek kritikán aluli színvonala jól leír egy országunkban megmutatkozó tendenciát. Először is azt a szándékot, amely el akarja hitetni, hogy a Magyarországon, magyar nyelven legyártott filmeknek köze van a magyarsághoz. A színészek és rendezők döntő többsége ugyanis zsidó, és választott témáik és azok megközelítései is jellemzően zsidó mentalitást-lelkületet tükröznek. Ezt minden antiszemitizmus nélkül meg kell állapítanunk. A magyarok egyedi attitűdje, a világ dolgaihoz való ösztönös hozzáállása nem harmonizál a zsidó szürke pesszimizmusával és nihilista cinizmusával. Ezért áll elő az a helyzet, hogy az emberek, azt gondolván, hogy az a magyar, amit az ilyen filmek bemutatnak számukra, fejvesztve rohannak külföldre, csakhogy ne kelljen azonosulniuk mindezzel.

E néhány meglátást gondolatindítónak szántuk azok számára, akik szeretnének tudatosabban viszonyulni a média hazugságaihoz és aljas trükkjeihez.

1769 Total Views 1 Views Today